שבור, אפל ומסוכן מאי פעם: "בארי" הלכה רחוק מאוד מאיפה שהתחלנו

איפה המתנקש שכל כך אהבנו לאהוב? "בארי". צילום מסך מתוך הסדרה
איפה המתנקש שכל כך אהבנו לאהוב? "בארי". צילום מסך מתוך הסדרה

הפרק השני של העונה לוקח אותנו לנסיעה לא פשוטה עם בארי וקוזנו, מרים את הטונים הדרמטיים (גם ווקאלית) ושובר את הלב של נוהו האנק, ובהתאם, גם את שלנו. תיזהרו, כי הנה בא הריקאפ שלא יהרוג זבוב, אבל עשוי לפגוע לכם בול במצח

3 במאי 2022

*הריקאפ שלפניכם מכיל ספוילרים לפרק השני של העונה השלישית. אם זה דבר שמפריע לכם, כדאי לירות.. כלומר, לראות את פרק לפני, אוקי?*

אם בפרק הקודם עוד היה אפשר לפספס את זה, איכשהו, הפעם אי אפשר להתעלם מכמה ש-"בארי" הלכה רחוק מהמקום בו התחילה. העונה הראשונה סחטה את הקומדיה השחורה מהצרימה שבניגוד בין שני העולמות ביניהם בארי מנסה לזגזג (רוצח שכיר/שחקן מתחיל). השנייה הפכה לקומדיית פשע קלאסית יותר – לפחות מבחינה עלילתית. בעונה השלישית, לפחות בהסתמך על שני הפרקים הראשונים, אנחנו בטריטוריה חדשה: בארי שבור, אפל ומסוכן מאי פעם.

אם קודם היה קל להאמין לרצון שלו באמת להפוך לאדם טוב יותר, עכשיו כל סצינה בה הוא מנסה להתנהג יפה, להוכיח את האנושיות שלו או לבקש אהבה מהזולת היא הקשה ביותר לצפייה. אנחנו כבר לא בטריטוריית "פושע שבור שמנסה לגעת באמנות" – סוג של גרסה קומית לניסיונות הפאתטיים של כריסטופר מולטיסנטי ב"סופרנוס" להפוך לשחקן ואחר כך לתסריטאי – אלא הגענו לטריטוריה השמורה לרוב לדמויות של רוצחים סדרתיים (לרובם, אגב, יש מספר רציחות נמוך משמעותית מזה של בארי).

>>>בפרק הראשון עוד היינו אופטימיים

אנחנו מתחילים עם בארי קונה המבורגרים ודיאט קולה לעצמו ולמר קוזנו, שעדיין נמצא בתא המטען שלו. התוכנית של בארי מהפרק הקודם נחשפת במלוא הטמטום והניתוק שלה מהמציאות: הוא יעזור לקוזנו להשיג תפקיד אחרי שנים רבות בהן נאלץ להסתפק בללמד סדנת משחק כושלת. הדרך שלו לעשות זאת היא להגיע למשרד של סאלי (שרה גולדברג) ולצרוח עליה לתת לקוזנו תפקיד. וזוהי רק הסצינה הראשונה בפרק שממש קשה לצפייה: הקלוזאפים הברוטליים על הפנים של היידר מתעוותות בצעקות, המבט המבוהל של סאלי, המתח המושלם בין זה שחיכינו הרבה זמן לראות אותו עומד על שלו מול סאלי לבין זה שאנחנו יודעים טוב מאוד מה קורה כשבארי עומד על שלו.

גם בצד השני של העיר יש צרות: האידיליה הזוגית של נוהו האנק וקריסטובל לא הייתה יכולה להתקיים יותר מדי זמן, כמובן, ובפרק הזה היא מסתיימת כשחמו של קריסטובל, האיש הכי מפחיד במאפיה הבוליביאנית, מגיע עם גוורדיה שלמה של מיטב החיילים שלו לחסל את כל הצ'צ'נים בעיר, וגרוע מכך – להחזיר את קריסטובל למשפחה שלו. קריסטובל, כמובן, מזהיר את האנק והצ'צ'נים, ששורדים נסיון חיסול מאסיבי בזכות העובדה שהם נוטשים את חממת ההרואין הקטנה שלהם לטובת סיור מודרך באולפני יוניברסל (ברור שזה הבילוי שנוהו האנק יבחר עבורם. ברור) – אבל קריסטובל נאלץ להיפרד מהאנק על מנת לשמור עליו בחיים, מה שמוציא מהאנק, כמובן, באינטונציה מושלמת של תלמידת תיכון, "או מיי גאד, אתה נפרד ממני?".

מה שמשאיר אותנו, איך לא, עם האסקלציה הבלתי נמנעת בין בארי לקוזנו. בארי (שמחזיר כל פעם מחדש את קוזנו לתא המטען) מתרוצץ בעיר על מנת להשיג לו תפקיד בסרט או בסדרה, במחשבה מופרכת שזה ישכנע אותו לא לספר למשטרה על כך שבארי רצח את בת הזוג של קוזנו, שהייתה למרבה הצער גם בלשית במשטרה שעלתה על הפשעים של בארי. לבסוף, כשהוא חוזר אליו עם המתנה הגדולה שהצליח לחלץ עבורו – תפקיד זניח של "איש זקן שאשתו מתה", קוזנו מצליח איכשהו לחמוק מתא המטען, להימלט לתוך חצר של זוג לסביות מבוגרות שמנהלות שיחת פרידה כי לאחת מהן יש יותר מדי כלבים, להיות מותקף על ידי כמות קומית לגמרי של כלבים, וכל זאת תוך כדי שבארי רודף אחריו ברכב.

>> וברור ש"בארי" ברשימת 20 הסדרות שאתם חייבים לראות עכשיו שלנו

בנקודה הזו, בארי מזכיר פחות את עצמו ויותר את אנטון צ'יגור, המתנקש חסר המעצורים של האחים כהן ב"ארץ קשוחה". קוזנו מצליח לחמוק רק לרגע בזכות מונית שהוזמנה בזמן – אבל רק בגלל שהמונית מתנגשת ברכב של בארי שעומד להגיע אליו. הוא נמלט לבית של הבן (והנכד) שלו רק בשביל לגלות שבארי כבר שם, מחכה, ומבהיר לו בלחישה: אם תלך למשטרה, אני אהרוג אותך ואת המשפחה שלך. בארי כל הזמן אומר שהוא לא רוצה לעשות את הדברים האלה, אבל הוא גם יודע שהוא ישרוד בכל מחיר. אז הוא מכריח את קוזנו להגיד לו שהוא אוהב אותו גם. שוב, עם אותם קלוזאפים ברוטליים בהם צולמה הסצינה בה הוא צורח לסאלי בפרצוף.

  • איום מרחף: פיוקס (סטיבן רוט) לא מופיע בפרק בכלל. יש להניח שהוא עדיין חולב עיזים אל תוך קערת הקורנפלקס שלו מדי בוקר אי שם בהרים של צ'צ'ניה, אבל כל מה שצריך לדעת על הדמות שלו היא שהעדרות כל כך ממושכת שלו רק הופכת אותה ליותר מלחיצה.
  • מאמרות נוהו האנק: "כן, באטיר, כאן הם מצלמים את הג'ימי קימל". באטיר אומר ש"The Man Show" התיישנה רע מאוד. נוהו האנק הוא לא הצ'צ'ני היחיד במאפיה עם טעמים תרבותיים מעודכנים במיוחד, מסתבר!
  • פאק באמינות: סליחה, אבל גם עם כל האוטוקורקט שבעולם אין מצב שנוהו האנק וקריסטובל מסתמסים באנגלית מושלמת, בלי שגיאות ועם אותיות גדולות איפה שצריך.
  • כבר מערכה שניה: אחד הסיפורים שמסתובבים על קוזנו באולפנים הוא שהוא הביא אקדח טעון לסט של "צער גידול בנות"; יש להניח שמדובר באותו אקדח מהפרק הקודם (מתנה מהשחקן ריפ טורן, בואו לא נשכח). זהו פלירטוט מטא מדי עם האקדח המפורסם של צ'כוב ואין לי שום ספק שהוא עוד יופיע בדרמטיות בהמשך העונה.

העונה השלישית של בארי תשודר ב-HOT HBO וב-yes, פרק חדש בכל ימי שני ב-23:00. לקריאת הריקאפים הקודמים